In 70 weken de Bijbel door

“Heel de Schrift is door God ingegeven en is nuttig om daarmee te onderwijzen, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de rechtvaardigheid, opdat de mens, die God toebehoort, volmaakt zou zijn, tot elk goed werk volkomen toegerust”(2 Timotheüs 3:16-17)

Om de Bijbel weer het levende woord in het dagelijks leven te laten zijn, maar ook om met elkaar te ontdekken dat een relatie met de Levende God niet kan zonder de Bijbel, start Compassie met het lezen van de Bijbel van begin tot eind. Van Genesis 1 tot de laatste verzen van de Openbaring aan Johannes.

We doen hier 70 weken over, op twee momenten in de week, te weten maandagochtend en vrijdagochtend.

Op de maandag en op de vrijdag lezen we hetzelfde. Omdat er minder beschikbare maandagen zijn als vrijdagen (vakanties, feestdagen) zullen een aantal Bijbellezingen uitvallen op maandag. Als je een keer hebt moeten missen op maandag kun je altijd op vrijdag het te lezen Bijbelgedeelte meelezen (of meeluisteren).

Op maandag lezen we van 9:00 – 10:00 uur en donderdag zal begonnen worden om 11:00 en afgesloten om 12:00 uur.

We lezen maximaal 40 minuten achtereen, regelmatig vooraf gegaan met een stukje inleiding op het Bijbelboek/gedeelte met daarna nog een kwartier napraten over wat er gelezen is.

Doe je mee?

We zijn gestart in 2014 op maandag 3 november en vrijdag 7 november en je bent ook nu op elk moment van harte welkom! In de schoolvakanties lezen we niet.
Bij Compassie hebben we Bijbels liggen die gebruikt zullen worden (Herziene Statenvertaling), maar neem gerust je eigen vertaling mee en lees (luister) mee of lees daaruit voor!

Leesrooster.

­­­week Maandag